Kontenery morskie – pakiet najważniejszych informacji. Kontenery morskie to dzisiaj bardzo ważny element w systemie transportu międzynarodowego. Są bardzo pojemne, dzięki czemu można za ich pośrednictwem przesyłać towary z jednego zakątka świata na drugi. Mimo tego, iż nie są one oparte na zaawansowanej technologii, to ich prostota oraz sposób w jakim zrewolucjonizowały światowy handel, jest naprawdę godzien podziwu i uznania. W niniejszym artykule przedstawiamy kompletne kompendium wiedzy na temat kontenerów morskich i ich roli w międzynarodowym systemie transportu. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!
Kontenery morskie – skąd się wzięły?
Niedawno minęły lata od rejsu statku, w którym po raz pierwszy miał miejsce transport kontenerów morskich https://kontenery-morskie24.com.pl/ na pokładzie. Od tego wydarzenia transport kontenerów morskich z roku na rok jest coraz popularniejszych. W chwili obecnej około % wszystkich ładunków transportowanych przez morze przewożona jest właśnie za pomocą kontenerów morskich. Przy 95-%owym udziale transportu morskiego w światowej branży transportu uzmysławia nam, jak ważne są kontenery morskie w transporcie międzynarodowym. Wynalazek stworzony przez Malcoma Mcleana jest dziś doceniany przez tysiące przedsiębiorców z całego świata, którzy za pomocą kontenerów dostarczają towary do najdalszych zakątków na świecie.
Malcolm Mclean swój pomysł oparty na pomyśle, w którym szybkość oraz wydajność przeładunków może być bardzo mocno przyspieszona, gdy towary będą przewożone w specjalnych kontenerach, które w szybki i bezpieczny sposób mogłyby być przeładowywane na inne środki transportu, takie jak pociągi, ciężarówki czy TIR-y. Te cecha polegająca na intermodalności po dziś dzień sprawia, że w chwili obecnej kontenery morskie dalej są jednym z najlepszych sposobów na transport rozmaitych produktów na najodleglejsze zakątki świata.
Zanim wprowadzono transport za pomocą kontenerów morskich https://kontenery-morskie.biz.pl/, przewożenie dużych ładunków było tak drogie, że transport sporych ilości towarów z odległych zakątków kraju lub świata był bardzo nieopłacalny, a wręcz niemożliwe. Transport z użyciem kontenerów morskich spowodował, że stał się na tyle tani i dostępny, że w dzisiejszych czasach ich przewożenie jest naprawdę łatwe i dostępne. Proste kalkulacje uzmysławiają nam że transport kontenerami morskimi jest niezwykle wydajny i tani. Wcześniej takie założenia dla wielu przedsiębiorców były absolutnie nie do wyobrażenia. Korzyści, jakie wiążą się z transportem za pośrednictwem kontenerów morskich, są wręcz ogromne. Spowodowało to wielką rewolucją w światowym handlu i gospodarce. W chwili obecnej obywatele każdego państwa mają wręcz nieograniczony dostęp do rozmaitych produktów i usług z najodleglejszych zakątków świata.
W chwili obecnej na świecie jest około 20 milionów kontenerów morskich. 6 milionów wykorzystywanych jest przez armatorów do transportu produktów statkami, TIR-ami i pociągami. Przez większość czasu swojej podróży kontenery morskie znajdują się na statkach, a później są rozwożone za pomocą ciężarówek na miejsca docelowe. W przypadku, gdy miejsce rozładunku jest znacząco oddalone od portu, wówczas do transportu kontenerów są również wykorzystywane pociągi, które wyróżnia ekologiczność doceniana dzisiaj przez wiele osób.
Jak zbudowane są kontenery?
Jak zbudowane są kontenery morskie? Uniwersalny kontener morski opiera się na specjalnej stalowej ramie. Na ramę składają się takie elementy jak cztery belki wzdłużne, cztery słupki narożne a także cztery prostopadłe do nich belki poprzeczne. Podłogę wzmacniają tak zwane poprzeczki, na których mocuje się podłogę wykonaną ze sklejki. Każdy z ośmiu narożników ramy posiada naroża kontenerowe, które wykorzystywane są do załadunku kontenera. Pozwalają one także na łączenie kilku kontenerów ze sobą przy użyciu twistlocków oraz ich odpowiednie zamocowanie na okres transportu.
Do ramy kontenera przyspawa się wykonane ze specjalnej trapezowej blachy ścian a także dach. Na minimum jednej ze ścian kontenera zlokalizowane są dwuskrzydłowe wrota kontenerowe, które zamyka się za pomocą rygli, wyposażone w zamknięcie celne oraz uszczelnione za pomocą specjalnych gumowych uszczelek. Wszystkie kontenery muszą być przecież odporne na działanie wody oraz umożliwiać odpowiednią szczelność w trakcie transportu morskiego. Jak wskazują transporty ISO, które dokładnie określają konkretne wymagania pod względem wytrzymałości dla kontenerów. Muszą być one na tyle wytrzymałe, aby dało się piętrzyć je za pomocą dziewięciu swobodnych warstw.
Każdy kontener morski musi mieć wykonywany przegląd co dwa lata. Nie dotyczy to pierwszego przeglądu, który wykonywany jest w okresie 5 lat od daty wyprodukowania pierwszego kontenera. Za przeprowadzanie przeglądów odpowiadają specjalne towarzystwa klasyfikacyjne. W Polsce taką instytucją jest Polski Rejestr Statków. W chwili obecnej ze względu na niskie koszty produkcji tworzenie kontenerów i ich produkcja ma miejsce przede wszystkim na dalekim Wschodzie. Do Polski trafiają one jako kontenery one-way, które odbyły już swoją pierwszą podróż. Dzięki takiemu rozwiązaniu można kupować kontenery morskie znacznie taniej.
MM Logistic Transport Norwegia |
Grodzka 20/6 |
70-560 Szczecin |
793 008 523 |
www.mmlogistics.com.pl |