Skrytki sejfowe – maksymalne bezpieczeństwo przechowywania – trzymanie drogiej biżuterii lub innych wartościowych przedmiotów w domu nie jest rozsądne. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze skrytki sejfowej w Warszawie, która gwarantuje całkowite bezpieczeństwo. Na jakie formalności natrafimy podczas wynajmowania skrytki sejfowej w Warszawie? Jakie przedmioty możemy przechowywać wewnątrz? Kto oprócz nas może otworzyć wynajętą przez nas skrytkę? Czy jest to na pewno bezpieczne rozwiązanie? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule.
Formalności związane z wynajmowaniem skrytki sejfowej w Warszawie
Przede wszystkim skrytkę możemy wynająć na czas nieokreślony, na rok lub na miesiąc- wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Zdarzają się usługodawcy, którzy umożliwiają wypożyczenie skrytki na tydzień lub nawet tylko na 1 dzień. Koszt takiej usługi zależy przede wszystkim od wielkości schowka, a także od tego, na jak długo jesteśmy zdecydowani podpisać umowę. Częstym zjawiskiem jest pobieranie dodatkowej opłaty za kartę magnetyczną, która jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Aby zostać posiadaczem skrytki sejfowej w Warszawie, należy być pełnoletnim. Jednak taką możliwość mają także jednostki organizacyjne, które nie posiadają osobowości prawnej, a także osoby prawne. Jako ciekawostkę warto dodać, że nawet cudzoziemiec może wynająć taki schowek, a jedynie co musi posiadać to ważny paszport, tak więc liczba formalności w każdym przypadku jest minimalna. Każdy obywatel kraju musi zabrać ze sobą dowód osobisty i jest to jedyny wymagany dokument. Mówiąc o sprawach formalnych nie w sposób nie wspomnieć o tym, że umowę najmu może podpisać kilka osób, np. małżeństwo. Dodatkowo dany schowek może być także dostępny dla pełnomocnika, w tym przypadku obowiązkowa jest forma pisemna i uwierzytelnienie podpisu osoby trzeciej. Interesujące jest to, że w przypadku odwołania pełnomocnictwa, do czego każdy ma prawo, koniecznym krokiem jest wymiana zamka i kluczy. Koszt tej prostej operacji ponosi najemca, a dodatkowo musi być wówczas obecny na miejscu. Co w przypadku śmierci posiadacza skrytki? Na podstawie prawomocnego wyroku zawartość udostępniona zostaje spadkobiercom.
Co można, a co nie? – zawartość skrytki
Z pewnością oglądając wiele filmów akcji nie raz widzieliśmy sytuacje, w których groźny przestępca chował w skrytkach niebezpieczne przedmioty bez żadnych konsekwencji. W realnym życiu nie do końca tak to wygląda. Przede wszystkim wcześniej należy określić wielkość schowka, podpisać umowę, z którą obowiązkowo trzeba się zapoznać, a także zapłacić określoną ilość gotówki. Skrytki sejfowe w Warszawie mogą być wyposażone chociażby w drogocenną biżuterię, dzieła sztuki, metale szlachetne, istotne dokumenty, papiery wartościowe, przedmioty kolekcjonerskie, a nawet pamiątki rodzinne, które mają dla nas ogromne znaczenie sentymentalne. Zabrania się jednak wnoszenie do skrytek sejfowych w Warszawie wszystkich niebezpiecznych substancji (wybuchowe, radioaktywne, narkotyki), broni, a także artykułów, które po czasie mogą ulec zepsuciu. Jeśli złamiemy regulamin, wówczas jest to podstawa do tego, aby rozwiązać umowę. W praktyce jednak przyłapanie takiej osoby graniczy z cudem, bowiem podczas wyjmowania i wkładania przedmiotu jesteśmy sami w pomieszczeniu. Czy jednak ktoś może sprawdzić to, co mamy w środku?
Nie tylko Ty masz dostęp!
Okazuje się, że skrytki sejfowe w Warszawie mogą być otworzone bez naszej wiedzy. Do takich sytuacji dochodzi, kiedy w stosunku do najemcy prowadzone jest postępowanie. Wówczas do akcji może wkroczyć Policja lub inny organ i nakazać bezwzględne otworzenie schowka. Nawet komornik ma taką możliwość, dzięki czemu możliwe jest uregulowanie długów. Co ciekawe również i bank może samodzielnie otworzyć skrytkę. Do takiej sytuacji dochodzi wtedy, gdy okres umowy wynajmu minął, a my nadal korzystamy ze skrytki nie dokonując odpowiedniej wpłaty. Na początku placówka żąda od nas oddania kluczy, jeśli jednak nie postąpimy zgodnie z tym, czego oczekuje bank, wówczas może otworzyć skrytkę i złożyć jej zawartość do depozytu. Tak więc jeśli robimy wszystko zgodnie z prawem, możemy być pewni, że do skrytki sejfowej w Warszawie nikt nie zajrzy, jednak kiedy złamiemy kodeks prawny, sprawa nabiera całkowicie innego obrotu.
Maksymalne bezpieczeństwo – ale czy na pewno?
Za ochronę wynajętej przez nas skrzynki odpowiada bank. Jeśli doszłoby do nieprzyjemnej sytuacji, w której zawartość uległaby uszkodzeniu lub zostałaby skradziona, wówczas dana placówka ma obowiązek rekompensaty poniesionych strat. W umowie zazwyczaj znajdziemy klauzulę, która określa wysokość zadośćuczynienia. W większości przypadków jest to równowartość kilkudziesięciu średnich krajowych. Jednak zdarzają się sytuacje, w których wartość przedmiotu jest znacznie wyższa niż kwota podana na umowie. Wówczas właściciel powinien dodatkowo ubezpieczyć zawartość i sporządzić odpowiednią dokumentację. Tylko w ten sposób w razie jakiegoś niesamowitego zdarzenia otrzymamy pełną rekompensatę za przedmiot, którego wartość jest niewyobrażalnie duża.